mekobiet2009.pl rownouprawnienie

Równoprawnienie wśród uprawiania sportów typowo męskich

Kobiety walcząc o równouprawnienie nie tylko doczekały się prawa głosu w polityce, ale również cieszą się, że mogą uprawiać sporty, które od zawsze były uważane za typowo męskie.

Przełamując stereotypy panie biorą udział między innymi w sumo czy boksie. Sporty te dotychczas uważane były za zbyt brutalne dla płci przeciwnej. Ponadto twierdzono, iż kobiety są za mało silne by mogły brać w nich udział. Kolejnym typem sportu, w którym już widać zespoły kobiet jest piłka nożna. Jeszcze jakiś czas temu dyscyplina ta należała wyłącznie do mężczyzn. Ale już teraz rozstrzygają się też mecze piłkarskie kobiet. Ostatecznie w prawie każdym sporcie biorą udział również panie. Dzięki tym silnym, nie tylko fizycznie, ale i psychicznie, przedstawicielką płci przeciwnej kobiety mogą pokazać, że także w sporcie potrafią dorównać mężczyznom.

mekobiet2009.pl siatkowka plazowa

Siatkówka plażowa

Wiele kobiet stara się żyć aktywnie i uprawiać sporty. Dość częstą dyscypliną przez nie wybieraną jest siatkówka plażowa. Sport ten przypomina piłkę siatkową jednak zasadniczą różnicą dla obu z nich jest podłoże.

Siatkówka plażowa rozgrywana jest na piasku. Chodź mogłoby się wydawać, że oprócz tego niczym się nie różnią to jednak w praktyce wygląda to nieco inaczej. Mimo, że większość elementów techniki występuje zarówno w hali jak i na plaży to jednak siatkówka plażowa posiada odrębne, zmodyfikowane przepisy gry. Zasady te szczególnie dotyczą sposobów odbicia piłki. Nie są trudne czy skomplikowane. Można bardzo łatwo je przyswoić. Różnicą jest tu również ilość uczestników, ponieważ ich liczba została zredukowana do 2 prawdopodobnie, dlatego że boisko zostało nieco zmniejszone. Należy również nadmienić, iż siatkówka plażowa od 1996r. stała się dyscypliną olimpijską.

Najbardziej kobiece sporty

Jak wiadomo sport to zdrowie. Jest również świetnym sposobem na utrzymanie pożądanej wagi ciała oraz na wysmuklenie sylwetki. Jednak nie wszystkie sporty pasują do kobiet, gdyż są one kojarzone z delikatnością a sport to głównie hart ducha i ciężka rywalizacja. Dlatego też kobiety kojarzone są z nieco innymi dyscyplinami niż mężczyźni.

Jako jeden ze sportów typowo damskich uważana jest gimnastyka artystyczna. Dyscyplina ta świetnie pasuje do kobiet, gdyż oddaje ona wszelkie atuty kobiecości, grację ruchów, harmonię, lekkość, a jednoczenie niesamowitą giętkość, elastyczność oraz wytrwałość. Innym przykładem, jaki można tu podać jest łyżwiarstwo figurowe. Sport ten jest sztuką samą w sobie, a to świetnie utożsamia się z kobietami. Oprócz wymienionych wyżej dyscyplin występuje jeszcze masa innych przykładów sportów, które cieszą się większość popularnością wśród pań.

Kilka słów o kitesurfingu

Kitesurfing to dość młoda dyscyplina sportowa szczególnie ciesząca się popularnością wśród kobiet. Sport ten nie wymaga wielkiej siły fizycznej, a raczej umiejętności technicznych, więc jest dostępny nawet dla drobnych dziewczyn. Należy tu wspomnieć, że jest to sport wodny i trochę podobny do windsurfingu.

Kitesurfing polega na skokach nad wodą (nawet do 30 metrów) na desce. W windsurfingu do utrzymania deski używany jest klasyczny żagiel, tu natomiast występuje odmiana latawca trzymanego przez żeglującego kitesurfera w znacznej odległości. Aby zacząć trenować, wystarczy umieć pływać i już po paru godzinach można robić pierwsze ślizgi, a po kilku następnych skakać kilka metrów nad wodę. Sport ten można uprawiać na jeziorach, morzu i różnych innych akwenach wodnych między innymi na wybrzeżu Bałtyku.

Poranna gimnastyka

Wśród kobiet coraz większym uznaniem cieszy się gimnastyka. Ta dyscyplina sportowa jest bardzo stara, wywodzi się już ze starożytnej Grecji. Jednak po pewnych modyfikacjach przetrwała również do czasów współczesnych.

Gdy rano jesteśmy senni i zmęczeni, wspaniałą alternatywą wydaje się nam być mocna kawa jednak o wiele zdrowsza i przynosząca podobne, a może i nawet nieco lepsze rezultaty jest poranna gimnastyka. Nie chodzi tu o długie i męczące ćwiczenia, które będą szokiem dla organizmu, który dopiero, co obudził się do pracy, lecz takie, które rozciągną mięśnie. Dzięki temu poprawi się krążenie krwi oraz zwalczymy uczucie senności. Niektóre ćwiczenia można wykonywać nie wstając z łóżka. Nawet stosowanie porannej gimnastyki zaledwie przez kilka dni sprawi, że będziemy mieć więcej energii i utrzymamy dobrą formę, aż do wieczora.